K zabezpečeniu správneho postupu pri vybavovaní reklamácií nedostatkov na tovaroch a službách predávaných a poskytovaných v Moteli Skalka sa na základe zákona č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa vydáva tento reklamačný poriadok:
ČLÁNOK I.
PRÁVO NA REKLAMÁCIU
- Klient má právo na reklamáciu prípadných nedostatkov poskytnutých služieb a vád zakúpených tovarov vrátane práva na ich odstánenie, výmenu, doplnenie, prípadne na náhradné poskytnutie novej služby, alebo primeranú zľavu z dohodnutej ceny zaplatených služieb, alebo tovarov.
ČLÁNOK II.
PREDMET REKLAMÁCIE
- Nedostatky akosti stravy a nápojov určených k okamžitej spotrebe klient reklamuje v moteli ihneď pri zistení nedostatku, predovšetkým priamo u obsluhujúceho pracovníka.
- Ak nedostatky stravy a nápojov určených k okamžitej spotrebe sa týkajú množstva a hmotnosti, musia byť reklamované ešte pred započatím konzumácie.
- Reklamáciu nedostatkov ostatného tovaru alebo služieb klient uplatní predovšetkým v moteli, kde tovar alebo službu zakúpil ihneď, alebo bez zbytočného odkladu, na základe pokladničného bloku elektronickej registračnej pokladnice. V prípade tovaru najneskôr do konca záručnej lehoty. Bez predloženia dokladu o kúpe motel Skalka nemusí reklamáciu uznať.
- Reklamáciu nedostatkov v ubytovaní je možné uplatniť predovšetkým u pracovníka recepcie bez zbytočného odkladu. Právo na reklamáciu nedostatkov v ubytovaní zanikne, pokiaľ nebolo uplatnené najneskôr do 6 mesiacov od poskytnutia služby.
- Klient pri uplatňovaní reklamácie predloží všetky relevantné doklady o poskytovaní služby, alebo nadobudnutí tovaru, u ktorého vytýka vadu, alebo nedostatok.
ČLÁNOK III.
POSTUP PRI VYBAVOVANÍ REKLAMÁCIE
- Stravovacie služby
- Vady potravín sa považujú za neodstrániteľné. Ak sa vyskytne vada potravín, jedál alebo nápojov, má klient právo požadovať ich výmenu, alebo vrátenie zaplatenej čiastky, prípadne poskytnutie zľavy.
- V prípade ak nie je dodržaná správna akosť, hmotnosť, miera, alebo teplota jedál, alebo nápojov, má klient právo požadovať bezplatné, riadné a okamžité odstránenie vady.
- Ubytovacie služby
Klient je oprávnený požadovať bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov a to:
- Výmena vadného alebo doplnenie drobného vybavenia izby
- Pokiaľ nie je možné odstrániť vady technického charakteru v izbe pridelenej klientovi (porucha vykurovacieho systému, slabý tlak vody, nedostatok a pod.) a ak motel Skalka nemôže klientovi ponúknuť iné, náhradné ubytovanie, a ak bude izba napriek týmto jej vadám posyktnutá klientovi, má klient právo na zľavu zo základnej ceny ubytovania po obojstrannej dohode, alebo na odstúpenie od zmluvy pred prenocovaním a na vrátenie zaplatenej ceny za ubytovanie.
- Reklamáciu vybavuje riaditeľ alebo ním poverený pracovník motela Skalka, ktorý je povinný reklamáciu preskúmať a rozhodnúť o spôsobe jej vybavenia. Ak nie je možné reklamáciu vybaviť dohodou, je riaditeľ alebo ním poverený pracovník povinný spísať s klientom záznam o reklamácii. V zázname klient uvedie presné označenia poskytnutej služby, alebo zakúpeného tovaru, čas kedy bola služba poskytnutá a tovar zakúpený a popis ich nedostatku.
- Ak klient pri uplatňovaní reklamácie odovzdá pracovníkovi motela Skalka písomný doklad o poskytnutí služby, alebo kúpe tovaru, ktorého vadu reklamuje, musí byť táto skutočnosť v zázname o reklamácii výslovne uvedená.
- O opodstatnenosti reklamácie nedostatkov uvedených v článku II. rozhodne riaditeľ, alebo ním poverený pracovník motela Skalka ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní.
- V prípade potreby odborne posúdiť reklamovaný nedostatok je lehota na vybavenie reklamácie 30 dní.
- Klient obdrží kópiu záznamu o reklamácii a spôsobe jej vybavenia.
ČLÁNOK IV.
SÚČINNOSŤ KLIENTA PRI VYBAVOVANÍ REKLAMÁCIE
- Klient je povinný poskytnúť pracovníkovi motela Skalka súčinnosť potrebnú k vybaveniu reklamácie najmä tým, že podá pravdivé informácie týkajúce sa poskytnutej služby alebo tovaru.
- Ak si to povaha reklamácie vyžaduje, klient umožní pracovníkovi motela Skalka prístup do priestoru, ktorý mu bol poskytnutý, aby sa mohol predsvedčiť o oprávnenosti reklamácie.
ČLÁNOK V.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIE
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1.1.2018.